ИСТОРИЯ НА НАШИТЕ КАМПАНИИ
КАК НАДГРАЖДАМЕ ВЪРХУ 35 ГОДИНИ НА ПРОМЕНИ
1986 – КАМПАНИЯ „СПАСИ КИТА” С GREENPEACE
Първата голяма кампания, която Анита Родик и The Body Shop стартираха, привлече вниманието към продължаващата заплаха за тези величествени бозайници. Плакатите за кампанията украсиха витрините на магазините. Това беше първият опит на Анита в този стил на визуална комуникация и беше различно и иновативно.
1988 – ОЗОН? ИЛИ БЕЗ ОЗОН
Още през 80-те години на миналия век екологичните организации видяха проблема с изменението на климата като заплаха за Земята. Преди лобистките групи да повлияят на дебата, Анита добави гласа на The Body Shop към въпроса за глобалното затопляне. Работихме с Greenpeace по нашумяла кампания срещу разрушаването на озоновия слой от CFC. Това положи основата на нашите следващи кампании и помогна да се зададе тон на предстоящите битки.
1989 – „СПРЕТЕ ОПОЖАРЯВАНЕТО“ КАМПАНИЯ ЗА СПАСЯВАНЕ НА ДЪЖДОВНИТЕ ГОРИ
Нашата революционна екологична кампания „Спрете опожаряването“ събра почти един милион подписи за петиция, призоваваща за прекратяване на изгарянето на бразилските тропически гори. Наред с това, Анита даде сърцето и душата си в успешна кампания за блокиране на голям проект за строеж на язовир в Бразилия.
Методите на Анита вдъхнаха енергия на всички, които работеха по кампанията – когато предлагаха на хората да подпишат петицията, активистите им задаваха въпроси като „знаехте ли, че гори с площ с размерите на Уелс изгарят всяка година?“
1991 – КАМПАНИЯ СРЕЩУ ТЕСТВАНЕТО ВЪРХУ ЖИВОТНИ
Това е вероятно най-емблематичната ни кампания. Кампанията, която ни направи първата козметична марка, започнала борбата срещу тестването върху животни в нашата индустрия. През 1996 г. внесохме в Европейската комисия петиция, подписана от 4 милиона души, а през 1998 г. Великобритания въведе забрана за тестване на козметични продукти и съставки върху животни. Успяхме да постигнем значима промяна чрез активизъм и сме горди с това.
1997 - РАЖДАНЕТО НА РУБИ
Първата кампания на The Body Shop на тема самочувствие е свързана с куклата с по-пълна фигура, наричана с любов „Руби“. Тя украси витрините на магазините в Обединеното кралство с впечатляващото мото „Има 3 милиарда жени, които не приличат на супермодели и само 8, които приличат“.
Руби открито оспори вредните стереотипи и влиянието на масовата индустрия за красота. Честна, борбена и амбициозна, именно Руби вдъхнови световен дебат за образа на тялото и самочувствието.
1998 – „ОСТАВИ СЛЕДА” С AMNESTY INTERNATIONAL
През 1998 г. си партнирахме с Amnesty International и проведохме кампания, с която да подчертаем тежкото положение на активистите за правата на човека по целия свят. Кампанията беше подкрепена от над три милиона наши клиенти, които оставиха своя отпечатък в 34 страни, като „подписаха“ нашата петиция.
2002 - “ИЗБЕРЕТЕ ПОЛОЖИТЕЛНА ЕНЕРГИЯ” С GREENPEACE
През 2002 г. концепцията за възобновяема енергия беше доста нова или се разглеждаше като лукс, така че проведохме кампания, за да я поставим на дневен ред. В страни, като например Индонезия, която изнася големи количества петрол, тези идеи не бяха популярни. Но ние обучихме нашите колеги, вдъхновихме ги, и това проработи. Глобалната кампания завърши с представянето на над 6 милиона подписа на клиенти на Световната среща на върха за устойчиво развитие в Йоханесбург.
Затвърдихме нашия ангажимент към устойчиво развитие на бизнеса чрез инвестиции във възобновяема енергия, финансиране на проекти за енергийна ефективност в страни с ниски доходи и включване на рециклирани материали в нашите опаковки.
2003 – КАМПАНИЯ СПРИ ДОМАШНОТО НАСИЛИЕ
Това беше глобална кампания, изградена върху 10-годишни локални кампании по темата, провеждани в пазари като Канада, Западна Малайзия и Съединените щати. Тя подчерта проблема с домашното насилие в повече от 50 страни и оттогава събра над 2 милиона британски лири в подкрепа на хората, преживелите домашно насилие. В някои страни, като Индонезия и Канада, кампанията допринесе за промяна на закона за домашното насилие.
Доброволци от The Body Shop се запознаха с жени, които са били засегнати от домашно насилие. Наши служители от различни пазари поддържаха връзка и подкрепяха жени, които напускат домовете си поради домашно насилие, в техния път към намиране на работа и нов живот.
2008 - 2012 – НАБРАНИ СА НАД 600 000 £ ЗА ФОНДАЦИЯ „STAYING ALIVE” ЧРЕЗ ИНФОРМАЦИОННАТА КАМПАНИЯ ОТНОСНО ХИВ/СПИН С MTV
През 2008 г. проведохме кампания, при която дарихме 100% от печалбите от някои от нашите най-продавани продукти на фондация „Staying Alive“. Кампанията продължи четири години и събра над £4 милиона. Събраните средства им дадоха свободата, от която се нуждаят, за да инвестират в млади хора, работещи в собствените си общности по време на епидемията от ХИВ. Средствата бяха изразходвани в райони, където биха могли да окажат най-голямо въздействие, където нивата на заразяване бяха високи и групите на местните общности бяха задлъжнели.
2009-2012 – КАМПАНИЯ СПРЕТЕ СЕКС ТРАФИКА НА ДЕЦА И МЛАДИ ХОРА
Кампанията „Спрете секс трафика на деца и млади хора“ е една от най-успешните ни досега. Беше наистина епично. Събрахме 7 милиона подписа. Петициите бяха представени на държавни глави, министри и високопоставени лица в 40 страни по света през 2011 г., както и на Европейския съюз и Съвета на ООН по правата на човека. Кампанията вдъхнови над 20 правителства да се ангажират да приемат ново законодателство за защита и подкрепа на деца и млади хора, засегнати или изложени на риск от сексуален трафик.
2010 - 2013 – „БЪДИ АКТИВИСТ”, ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ ЗА ХИВ/СПИН И 3 ГОДИШНО ПАРТНЬОРСТВО С UN AIDS
Създадохме революционно партньорство с UN AIDS, което стартира по целия свят на Световния ден за борба със СПИН, 1 декември 2010 г. Основното послание на кампанията се фокусира върху информирането на хората по целия свят, в магазините на The Body Shop и глобалната мрежа на ООН относно СПИН. То насърчи идеята за съюзничество в проблем, който все още беше табу в световен мащаб. Кампанията отправи посланието, че всеки може да бъде активист в борбата срещу епидемията от ХИВ, независимо от своя статус, вярвания или произход.
2012 - 2013 – CRUELTY FREE INTERNATIONAL, ГЛОБАЛНА ЗАБРАНА НА ТЕСТВАНЕТО НА КОЗМЕТИКА ВЪРХУ ЖИВОТНИ
Надграждайки нашето богато наследство и опит по този въпрос, през лятото на 2012 г. The Body Shop с гордост подкрепи стартирането на Cruelty Free International, първата неправителствена организация в света, посветена на въвеждането на глобална забрана за тестване на козметика върху животни. Тъй като 80% от правителствата в света все още не са забранили тестването върху животни, The Body Shop призовава всички правителства и регулаторни органи да участват и да оставят тази практика в историята.
2021 – ДА ЗАПАЗИМ КОЗМЕТИКАТА БЕЗ ТЕСТВАНЕ ВЪРХУ ЖИВОТНИ
С въведената в ЕС забрана на тестването на козметика върху животни, дойде обещанието за Европа, където животните вече няма да страдат и да умират, подложени на ненужни тестове. През 2021 г. видяхме, че ЕС започва да нарушава това обещание. Първи в индустрията, ние си сътрудничихме с Dove, PETA, CFI и над 500 водещи организации за защита на животните, за да проведем кампания за спешни действия срещу новите изисквания за тестване върху животни в Европа. Заедно активизирахме целия континент с надеждата да съберем един милион подписа, за да върнем въпроса към Европейската комисия.